Relacja z wycieczki w Pamiątkę Reformacji

20161031_130820

Dnia 31 października 2016 r. w dniu pamiątki reformacji zorganizowaliśmy całodniową wycieczkę dla naszych parafian.

Na wycieczkę zapisały się 52 osoby. Pierwszym i najważniejszym punktem naszej wycieczki było nabożeństwo w kościele Jezusowym z okazji jubileuszu 500 lecia reformacji.

Chociaż była to dopiero 499 rocznica pamiątki przybicia przez Ks. dr Marcina Lutra 95 tez na kościele zamkowym w Wittenberdze, to tym nabożeństwem kościół nasz rozpoczął świętowanie jubileuszu 500 lecia reformacji. Uczestniczyliśmy wszyscy w przepięknym nabożeństwie, które odbyło się w przepełnionym kościele. Niektórzy nasi parafianie nie znaleźli miejsca dlatego musieli na stojąco przeżywać to piękne wydarzenie.

Po nabożeństwie pojechaliśmy wraz z Ks. Biskupem seniorem Stanisławem Piętakiem do Czeskiego Cieszyna gdzie mieliśmy okazję poznać pracę kościoła ewangelickiego na Zaolziu. Zwiedziliśmy muzeum Diakoni a potem pojechaliśmy na pyszny obiad do Trzanowic.

Po obiedzie udaliśmy się do Ligotki gdzie tamtejszy proboszcz opowiedział nam dzieje Parafii i diakonii w Ligotce. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych i interesujących rzeczy na temat naszego bratniego kościoła na Zaolziu. Z Ligotki pojechaliśmy jeszcze raz do Trzanowic gdzie mieliśmy już umówione wcześniej spotaknie z Ks. Biskupem elektem Tomaszem Terlikiem. To spotkanie rozpoczęliśmy od zwiedzania muzeum słowiańskiego Lutra Jerzego Trzanowskiego, który był proboszczem dzisiejszej katedry katolickiej św. Mikołaja w Bielsku-Białej.

Po ciekawej prelekcji Ks. Biskupa i pięknym filmie na temat postaci reformatora Jerzego Trzanowskiego zwiedziliśmy jeszcze kościół a potem pojechaliśmy na koncert do kościoła Jezusowego.

Serdecznie dziękujemy za piękny czas, który my jako Bialscy Ewangelicy mogliśmy przeżyć rozpoczynając tak ważny dla nas jubileusz. Dziękujemy za to, że mogliśmy poznać wspaniałą pracę małego kościoła ewangelickiego  na Zaolziu. Szczególne podziękowania kierujemy pod adresem Ks. Biskupa Stanisława Piętaka za to, że poświęcił nam tak wiele czasu i opowiedział tak wiele ciekawych rzeczy. Wszyscy uczestnicy wyrażają jemu jak i Biskupowi elektowi Tomaszowi Terlikowi serdeczne podziękowania. To był piękny i błogosławiony czas jaki mogliśmy spędzić w tym uroczystym dla nas dniu pamiątki reformacji.